Systemy

System parkingowy

Doświadczenia związane z polepszaniem płynności ruchu poprzez stosowanie zaawansowanych algorytmów sterowania sygnalizacją pokazały, że nie zawsze da się płynność ruchu poprawić – dochodzimy do pewnego natężenia ruchu, przy którym przepuszczenie większej liczby pojazdów przez skrzyżowanie po prostu nie jest możliwe. Nie oznacza to jednak, że jako inżynierowie ruchu poddaliśmy się, wręcz przeciwnie, zaczęliśmy się zastanawiać, w jaki sposób ograniczyć liczbę pojazdów.

Informacje szczegółowe

Oczywiście od razu odrzuciliśmy wszystkie idee związane, z tak zwanym „utrudnianiem życia kierowcom”, bo jest dla nas jasne, że zdecydowanie „nie tędy droga”. Natomiast pomysł, żeby ułatwić kierowcom znalezienie miejsca parkingowego i ograniczyć przy tym ilość kilometrów przejeżdżanych w poszukiwaniu miejsca parkingowego, często w samy centrum miasta, wydał nam się zdecydowanie bardziej rozsądny. Tak rozpoczęliśmy naszą działalność związaną z wdrażaniem systemów parkingowych.

Rozpoczęliśmy współpracę z firmą WorldSensing oferującą rozwiązanie FastPrk (obecnie właścicielem rozwiązania FastPrk jest firma Urbiotica). Zdecydowaliśmy się na FastPrk bo naszym zdaniem to najskuteczniejszy dostępny na rynku system parkingowy, a skuteczność systemu to klucz do poprawy płynności ruchu – pojazd musi możliwie szybko trafić na miejsce parkingowe, jednocześnie „wykluczając” się z ruchu.

Rozwiązanie FastPrk oparte jest o zasilane bateryjnie czujniki dualne, wykrywające obecność pojazdów za pomocą analizy zmian pola magnetycznego lub/i podczerwieni. Dualność czujników to ich ogromna zaleta, szczególnie jeżeli wykorzystywane są w centrach miast – podziemne sieci energetyczne, metro, tramwaje mogą zakłócać pole magnetyczne i wtedy drugi kanał detekcji jest niezbędny. Zasilanie bateryjne zapewnia pracę przez 7 lat.

Dane z czujników magnetycznych zbierane są za pomoc urządzeń typu GateWay, jedno urządzenie zbiera dane z czujników w promieniu 500 metrów. Urządzenie może być zasilane z sieci energetycznej lub za pomocą paneli solarnych. Komunikacja z serwerem systemu odbywa się poprzez wbudowany modem LTE lub przewodowo przez sieć miejską. Transmisja danych pomiędzy czujnikami FastPrk Duo a GateWay bazuje na otwartym protokole LORA, dzięki któremu możliwe jest wykorzystanie urządzeń GateWay do komunikacji również z innymi urządzeniami w obszarach miejskich.

Szczegółowe informacje o urządzeniach FastPrk Duo oraz GateWay dostępne są w broszurach informacyjnych.

Zaletą systemu FastPrk jest również wykorzystywany algorytm obliczania wolnych miejsc parkingowych. W podstawnej wersji jest to zadanie proste – na każde wyznaczone miejsce parkingowe przypada jeden czujnik, który wysyła do serwera systemu informacje „wolne” lub „zajęte”, jednak w przypadku parkowania równoległego wzdłuż ulicy i braku wyznaczenia miejsc parkingowych możliwe jest rozmieszczenie większej ilości czujników niż potencjalnych miejsc parkingowy, a system na podstawie ich zajętości i pozycji względem siebie wskaże rzeczywistą liczbę wolnych miejsc.

Analiza przez system rotacji miejsc parkingowych umożliwia jego wykorzystanie i współpracę z systemami pobierania opłat za parkowanie. System po zaparkowaniu samochodu z zadanym interwałem czasowym przekazuje informację o lokalizacji zajętego miejsca parkingowego oraz konieczność weryfikacji uiszczenia opłaty.

System parkingowy FastPrk umożliwia współpracę z system monitoringu urządzeń ZIR24, dzięki któremu możliwe jest monitorowanie zajętości miejsc, zbieranie statystyk o parkowaniu oraz administrowanie systemem.

 

Pobierz kartę Fastprk GATEWAY Pobierz kartę Fastprk DUO

Więcej informacji na temat produktu:

pod tel: +48 32 387 85 26

lub e-mail: info.ssr@zir.com.pl

Strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. Czytaj naszą politykę prywatności.