Informacje szczegółowe
Do większości skrzyżowań odpowiednim wyborem będzie kaseta o rozmiarze 3U, z 16 grupami sygnałowymi oraz 32 detektorami. Dla większych skrzyżowań, bądź też w przypadku gdy sterownik ma obsługiwać więcej niż jedno skrzyżowanie opracowano wersje z 32 i 48 grupami sygnałowymi oraz 80 detektorami.
ASR-2010PL jest urządzeniem zaprojektowanym do pracy niezależnie od panujących warunków klimatycznych. Obecnie wykorzystywany jest zarówno w zimnych terenach Skandynawii, jak i w gorących regionach Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Urządzenie dostarczane jest w jednym z dwóch standardowych wymiarów obudów, z materiału do wyboru przez klienta – stal ocynkowana lub aluminium. Na zamówienie klient może otrzymać szafę dedykowaną do nietypowych rozwiązań.
Sterownik został opracowany zgodnie z normami europejskimi i krajowymi.
Korzyści
- System operacyjny Linux z interfejsem WEB
- Wbudowany panel operatora (z trzema poziomami dostępu) umożliwia podgląd i zmianę wszystkich parametrów do wszystkich parametrów (poza parametrami bezpieczeństwa)
- System detekcji oparty o pętle indukcyjne (8 pętlami obsługiwanych przez jedną kartę).
- System detekcji oparty o moduły wideodetekcji Autoscope.
- Obsługa wejść i wyjść cyfrowych pozwala na podłączenie przycisków dla pieszych oraz podłączenie dowolnego innego systemu detekcji
- Panel policjanta pozwala na włączanie i wyłączanie sygnałów obiektowych, przejście do trybu „żółte pulsujące”, „ręcznie” przełączanie faz;
- Interfejs RS-232 i Ethernet pozwala na dostęp do dodatkowych funkcji sterownika, wgrywania i pobierania programu sygnalizacji oraz do analizowania pracy sygnalizacji
- Każda z kart grup sygnałowych obsługuje dwie grupy (8 kanałów), każdy z kanałów jest nadzorowany prądowo i napięciowo, karta dostępna również w wersji 42V
- Moduł procesora głównego oparty jest o procesor ARM i posiada bateryjny system podtrzymania zegara czasu rzeczywistego
Funkcje oprogramowania
Sterownik ASR-2010PL programuje się za pomocą oprogramowania ITC-PC pracującego pod systemem operacyjnym Windows. Programowanie sterownika odbywa się poprzez parametryzację jego funkcji a także przez tworzenie bloków PLC opracowując tym sposobem nowe funkcje. Do testowania opracowanych konfiguracji służy oprogramowanie ASR-Debbuger.
W sterowniku można zaprogramować 32 plany (struktury) wybierane na podstawie: planu dobowo-tygodniowego, sytuacji ruchowej lub przez aplikację centralną. Możliwe jest tworzenie struktur stałoczasowych, akomodowanych, acyklicznych, koordynowanych.
Z wykorzystaniem protokołu X-Link możliwe jest tworzenie koordynacji acyklicznych – wymiana danych między sterownikami o stanach grup sygnałowych, stanie poszczególnych detektorów, zliczeniu natężenia ruchu lub też koordynacji o stałym cyklu – na potrzeby synchronizacji czasu może zostać wykorzystany moduł GPS lub serwer czasu NTP.
Jeden kontroler może obsługiwać do czterech niezależnych skrzyżowań, każde ze skrzyżowań ma oddzielny zestaw przekaźników co zapewnia ich fizyczny rozdział – pracują identycznie jak by były sterowane przez 4 niezależne sterowniki.
Możliwe jest zdefiniowanie „liczników ruchu” umożliwiający przechowywanie danych o ruchu w 1 minutowych interwałach (możliwość odczytu w różnych interwałach wybranych przez użytkownika), dane są przechowywane w sterowniku przez 7 dni – po przesłaniu do systemu monitoringu i zarządzania Zir24 przez nieograniczony czas.
Zgodność ze skandynawską specyfikację LHOVRA.
Wbudowane funkcje priorytetu Pojazdów komunikacji miejskiej
Sterownik ASR-2010PL posiada interfejs do współpracy z następującymi systemami monitoringu i zarządzania sygnalizacją: ZIR24, Omnia / Utopia / Spot, Omnivue i EC-Trak UTC.
Bezpieczeństwo
Sterownik ASR-2010PL jest wyposażony w dwukanałowy system nadzoru pracy, pierwszy znajduje się w głównym CPU drugi w tzw. Safety-CPU. Każdy z układów monitoruje następujące parametry:
- Matrycę kolizji
- Wartości czasów międzyzielonych
- Sekwencje sygnałów
- Wartość minimalny i maksymalnych czasów poszczególnych sygnałów Min. i max. czasy dla wszystkich stanów sygnału
Minimalny i maksymalny czas cyklu. Maksymalny czas oczekiwania na podanie sygnału zielonego. Min. i max. obciążenie dla sygnałów czerwonego, żółtego i zielonego
- Min. i max. główne napięcie zasilania
- Min. i max. częstotliwość zasilania
- Wartość napięcia zasilania określającą przejście do trybu wyciemnienia
- Safety-CPU posiada 4 wejścia ogólnego przeznaczenia i 4 wyjścia ogólnego przeznaczenia
Szczegóły techniczne
Podstawowe rozmiary (grupy sygnałów): 4, 16, 32, 48
Wewnętrzny protokół do komunikacji z systemem wideodetekcji Autoscope
Napięcie: 230 VAC (-20%/+15%)
Temperatura otoczenia: -40°C – + 80°C
Obciążenie na wyjściu: maks. 500 VA
Interfejsy I / O: 5-48 V, 100 mA
Całkowita moc wyjściowa: 3,7 kVA
Szafa (duża): 120 x 140 x 40 [cm] (szerokość x wysokość x głębokość)
Szafa (mała): 60 x 140 x 40 [cm] (szerokość x wysokość x głębokość)
Komunikacja: RS 232, Ethernet
Połączenia systemowe: ZIR24, Utopia / Spot, Omnivue, EC-Trak, Scats
Certyfikaty: EN-12675, EN-50293, HD-638 S1
Cechy produktu:
Najwyższa jakość wykończenia
Wielkość
Niezawodność
Łatwe i intuicyjne programowanie
Prosty montaż oraz obsługa
Różnorodność wersji